برای مشاهده دیدگاه ها کلیک نمایید
سئو به تکنیکی گفته میشود که به یک سایت کمک میکند تا در نتایج جستجو جایگاه بالاتری را داشته باشد. از اینرو افرادی که از طریق موتورهای جستجو (مانند یاهو، گوگل و بینگ) به دنبال محصول و خدمات هستند، میتوانند سایت شما را به دلیل رتبهبندی بهتر پیدا کنند.
با گذشت سالها مسیر رسیدن به موفقیت در این رتبهبندی شامل مواردی مانند توضیحات متا، تگعنوان، تراکم کلمات کلیدی، تگهای کلیدی، ویژگیهای تصویر، تگهای H1، لینک شدن به سایر دامینها، کیفیت لینکها و ساختار لینکهای داخلی بوده است.
هنگامی که در وب مشغول پیدا کردن یک چیز هستید، تقریباً بلافاصله فهرستی از نتایج مناسب در وب به شما پیشنهاد داده میشود. به نوعی موتورهای جستجو قادر به یافتن صفحاتی هستند که با جستجوهای خاص شما مطابقت دارند. آنها چگونه این کار را انجام میدهند؟ در اینجا یک سوال مهمتر به وجود میآید، چگونه میتوانید موتورهای جستجو را بهینهسازی کنید تا در پیشرفت کسب و کار آنلاین شما نقش داشته باشند؟
این کار آسان است. شما میتوانید جستجو در اینترنت را مانند جستجو در یک کتاب بسیار بزرگ تصور کنید. فهرست کتاب به شما خواهد گفت که هر چیز در کجا قرار گرفته است. وقتی جستجوی خود را انجام میدهید، برنامهها آن جستجو را بررسی میکنند تا مناسبترین نتایج جستجو را در اختیار شما قرار دهند.
در گذشته به راحتی میشد سئو را با استفاده از دو دسته گسترده تعریف کرد: سئو در داخل و خارج از صفحه. هدف از این کار این بود که تعداد زیادی کلمات کلیدی و لینک را جمع آوری کنیم تا بتوانیم رقبای خود را شکست دهیم و تا حد ممکن به جایگاه اول در نتایج جستجو نزدیک شویم.
رتبهبندی به دلایل متعددی صورت میگیرد و جستجو یا کلمات کلیدی فقط آغازگر این فرآیند هستند. برای اینکه قدرتمند شوید، باید صفحهای را بهینهسازی کنید. کلمات کلیدی زیادی برای موضوعات مختلف وجود دارد، بنابراین شما به جای چند کلمه کلیدی بالقوه، باید روی صفحه و موضوع آن تمرکز داشته باشید. اگر ندانید وبسایتتان چه فایدهای برای جستجوگرها دارد، نمیتوانید در جایگاه اول قرار بگیرید. رتبهبندی به تنهایی کافی نیست. شما باید به وسیلهی بینش و درک خود به آنها چیزی را بدهید که به دنبالش هستند. با این کار آنها در وبسایت شما خواهند ماند و اقداماتی مفید را انجام خواهند داد.
طبق چیزی که گوگل بیان کرده، سئو به طور کلی در مورد ایجاد تغییرات جزئی در قسمتهای مختلف سایت شما است. اگر به هر کدام از این تغییرات نگاه کنیم، آنها را پیشرفتهایی برای رسیدن به رتبهای بهتر خواهیم یافت. حال اگر این تغییرات در کنار یکدیگر قرار بگیرند، میتوانند بر روی تجربهی کاربران و عملکرد نتایج جستجو تاثیر بسیار خوبی بگذارند. موتورهای جستجو مشتریان شما نیستند، مشتریان نهایی شما همان کاربران میباشند. شما علاوه بر درک کردن اینترنت و کاربران خود، باید بفهمید که آنها چه خواستهای از وبسایت شما دارند.
با تولید محتوایی باکیفیت، مرتبط و با معنا میتوانید رابطهای را بین بازدیدکنندگان و وبسایتتان برقرار کنید. وقتی یک محتوا با خواستههای یک شخص مطابقت داشته باشد، آن محتوا خاص و شخصی احساس خواهد شد. مسیر جدیدی که سئو در پیش گرفته است در مورد ایجاد یک تجربهی کاربری خاص برای هر بازدیدکننده و شخصیسازی کردن تجربهها تا حد ممکن است.
شما می خواهید وبسایتتان به راحتی تجربهای منحصر بهفرد را به کاربران ارائه دهد، درست است؟ متاسفانه بیشتر وبسایتها قدیمی هستند و دقیقا برعکس این کار را انجام میدهند. من علت این مشکل را در اینجا بیان کردهام:
شما به سیستمی نیاز دارید که به صورت یک وبسایت کاملاً یکپارچه عمل کند. سیستمی که بخشی از آن در مورد موتور شخصیسازی و سیستم محتوا باشد. شما باید علاوه بر ایجاد محتوایی برای کاربران عادی، رویکردی خاص را در پیش بگیرید و برای مشتریان ایدهآل خود نیز محتوا خلق کنید. به نظرتان منحصر بهفرد بودن محتوا برای تمام بازدیدکنندگان به نفع وبسایت شما نیست؟
SEO همچنان به تغییر و هوشمندتر شدن ادامه میدهد. شما به عنوان یک فرد شاغل در این بازار، باید بفهمید که چه تغییراتی رخ میدهد و این تغییرات چگونه بر سایت شما تاثیر میگذارند. با استفاده از این مطالب شما میتوانید تکنیکهای خود را برای رسیدن به رتبههای بهتر تنظیم کنید.
و تخفیفات ویژه ما برخوردار شوید.