اخبار فناوریکسب و کار

ترید روزانه چیست و تریدر روزانه کیست؟

ترید روزانه در بازارهای مالی همچون فارکس و یا ارز دیجیتال یکی از روش‌هایی است که تریدرها با آن از بازار پرنوسان همچون رمزارزها یا همان ارزهای دیجیتال کسب درآمد می‌کنند. برای ترید در بازارهای مالی روش‌ها و استراتژی‌های مختلفی وجود دارد. هر فرد با در نظر گرفتن خصوصیاتی که هر استراتژی دارد می‌تواند با توجه به شناختی که از توانایی‌ها و روحیات خود دارد یکی از این روش‌های ترید را انتخاب کند. بازارهای مالی به‌دلیل داشتن نوسانات قیمت همواره می‌تواند برای معامله‌گرها فرصت‌های مناسبی را فراهم کند. تریدرهای روزانه در این میان سعی دارند تا با استفاده از این نوسانات قیمتی که در بازارهای مالی وجود دارد از این فرصت‌ها به‌صورت مطلوبی استفاده کنند. با توجه به انتظاری که تریدرها از معاملات خود دارند می‌توانند این معاملات را در بازه‌های مختلفی انجام دهند. در ترید روزانه معامله‌گرها پوزیشن‌های معاملاتی خود را برای روز بعد نگه نمی‌دارند. بنابراین ابزارهای مختلفی که تریدرها برای تحلیل در ترید روزانه استفاده می‌کنند همگی در راستای رسیدن به هدف معاملاتی در همین بازه کوتاه به‌کار می‌رود.

ترید روزانه چیست ؟

«ترید روزانه» (Day Trading) به معاملاتی گفته می‌شود که در آن تریدر در طول یک روز معاملات خود را به سرانجام می‌رساند. در ترید روزانه معامله‌گر پوزیشن معاملاتی را باز می‌کند و حداکثر تا پاپان روز آن را می‌بندد. این معاملات ممکن است از چند دقیقه تا چندین ساعت طول بکشد. اما نکته‌ای که وجود دارد این است که پوزیشنی برای روز بعد باز نمی‌ماند. در ترید روزانه معامله‌گر همواره نمودار قیمت را بررسی می‌کند تا بتواند موقعیت معاملاتی مناسبی را برای ورود به پوزیشن معاملاتی پیدا کند. از طرف دیگر یک معامله‌گر ممکن است در طی روز چندین معامله انجام دهد و ممکن است که برخی از آن‌ها نیز زیان‌ده باشند. بنابراین در ترید روزانه نیز همانند دیگر استراتژی‌های معاملاتی، مدیریت ریسک و سرمایه از اهمیت بالایی برخوردار است.

ترید روزانه ارز دیجیتال

معامله‌گرها در بازار ارزهای دیجیتال نیز می‌توانند ترید روزانه انجام دهند. استراتژی ترید روزانه در ارزهای دیجیتال همانند دیگر بازارهای مالی است. به این معنی که تریدر در بازار ارزهای دیجیتال معاملات خود را در طول یک روز به سرانجام می‌رساند. بنابراین در ترید روزانه ارز دیجیتال نیز معامله‌گر پوزیشن معاملاتی خود را برای روز بعد باز نگه نمی‌دارد. البته لازم به‌ذکر است که در ترید روزانه ارز دیجیتال تریدر باید اخبار و رویدادهای رمزارز مربوطه را پیگیری نماید. اخبار و رویدادهای تأثیرگذار در قیمت ارزهای دیجیتال می‌توانند با ایجاد نوسانات قیمتی، تریدر را در معاملات خود با مشکلاتی روبه‌رو کنند.

لیست لپ تاپ های مناسب برای ترید و معاملات در بازار های مالی

ترید روزانه در فارکس

بازار فارکس یکی از بازارهای مالی است که در آن تریدرها به خرید و فروش ارز کشورهای مختلف می‌پردازند. در این بازار نیز تریدرها می‌توانند از ترید روزانه استفاده کنند. یکی از ویژگی‌های بازار فارکس این است که بازاری مرکزی برای آن وجود ندارد و تمامی این خرید و فروش‌‌ها به‌صورت الکترونیکی و در شبکه‌‌های کامپیوتری انجام می‌شوند. در بازار فارکس معاملات ارزهای کشورهای مختلف در بازارهای مالی اصلی فرانک‌فورت، هنگ‌کنگ، لندن، نیویورک، پاریس، سنگاپور، سیدنی، توکیو و زوریخ در اغلب ساعات انجام می‌شوند. برای مثال وقتی ساعات ترید در بازار آمریکا تمام می‌شود، بازار فارکس در توکیو و هنگ‌کنگ شروع به‌کار می‌کند.

به‌غیر از روزهای شنبه و یکشنبه که بازار فارکس تعطیل است، تریدرها می‌توانند در ساعات مختلفی از شبانه‌روز به ترید در این بازار بپردازند. یکی از عواملی که در ترید روزانه در بازار فارکس باید به ‌آن توجه کرد اخبار و گزارشات اقتصادی تأثیرگذار است. معمولا در زمانی که اخبار و گزارشات مهم اقتصادی منتشر می‌شوند، بازار به این اخبار واکنش نشان می‌‌دهد و بازار نوسانات شدیدی پیدا می‌کند و به اصطلاح از تحلیل‌پذیری خارج می‌شود. تریدرها معمولا در این ساعات معاملاتی انجام نمی‌دهند.

ترید روزانه طلا

از زمان‌های بسیار دور تا به امروز طلا از ارزش زیادی در جوامع بشری برخوردار بوده است. در ایالات متحده نیز تا سال ۱۹۷۱ طلا به‌عنوان پشتوانه برای چاپ دلار مورد استفاده قرار می‌گرفت. امروزه بانک‌های مرکزی سراسر دنیا ذخایر طلای فراوانی را برای مواقع ضروری در نظر گرفته‌اند. طلا یکی از کالاهایی است که ارزش‌گذاری آن بسیار دشوار است.

از طرفی طلا همانند ارزهای رایجی همچون دلار و یورو استفاده فراوانی در سراسر دنیا دارد و از طرف دیگر همانند کالاهایی از قبیل نفت است که از زمین استخراج می‌شود و ویژگی‌های فیزیکی مخصوصی دارد. یکی از عواملی که ارزش‌گذاری طلا را دشوار می‌کند این است که برخلاف دیگر کالاها، قیمت طلا مستقل از میزان عرضه و تقاضای صنعتی آن نوسان می‌کند.

در این میان جالب است بدانید که تنها ۱۰ درصد از طلای جهان در مصارف صنعتی استفاده می‌شود و مابقی آن در تولید جواهرات یا برای اهداف سرمایه‌گذاری استفاده می‌شود.

لیست لپ تاپ های مناسب برای ترید و معاملات در بازار های مالی

طلا و نرخ بهره آمریکا

یکی از عوامل تعیین‌کننده قیمت طلا نرخ بهره حقیقی است. تغییرات نرخ بهره حقیقی باعث می‌شود تا سرمایه‌گذاران تصمیم‌‌های مختلفی برای حفاظت از ارزش دارایی خود اتخاذ کنند. هنگامی که نرخ بهره حقیقی پایین است، سرمایه‌گذاری در اوراق قرضه یا سپرده‌گذاری‌های پولی سود بسیار ناچیزی دارند. بنابراین سرمایه‌گذارها برای حفظ ارزش دارایی‌های خود بیشتر به سرمایه‌گذاری در طلا روی می‌آورند. از طرف دیگر هنگامی که نرخ بهره حقیقی افزایش پیدا می‌کند، سود حاصل از خرید اوراق قرضه و سپرده‌گذاری‌های پولی قابل‌توجه می‌شود. در این حالت تمایل سرمایه‌گذاران به خرید و نگهداری طلا کمتر می‌شود.

 

استراتژی ترید روزانه برای طلا

افرادی که از ابزارهای مختلف تحلیل تکنیکال برای نوسان‌گیری در بازارهای مالی استفاده می‌کنند می‌توانند از این ابزار در نوسان‌گیری طلا نیز کمک بگیرند. برای معامله‌گرهایی که ترید روزانه بر روی طلا انجام می‌دهند، پیدا کردن روند اصلی در بازار از اهمیت بالایی برخوردار است. با توجه به این‌که در نمودار طلا نیز همانند نمودار دارایی‌های دیگر، قیمت تمایل دارد تا در جهت روند اصلی حرکت کند. بنابراین نخستین گام در ترید روزانه طلا پیدا کردن این روند کلی در بازار است.

تریدرها می‌توانند در تایم‌فریم‌های بالاتر، نمودار قیمت طلا را بررسی کنند و سطوح مهم حمایت و مقاومت آن را مشخص کنند. سپس در تایم‌فریم‌های کوتاه‌تر به نوسان‌گیری طلا اقدام کنند. برای این‌کار از اندیکاتورهای مختلفی همانند میانگین‌ متحرک و اندیکاتور RSI می‌توانند کمک بگیرند. تریدرهای روزانه معمولا با بررسی رفتار قیمت طلا در تایم‌فریم‌های مختلف سعی می‌کنند تا الگوهایی که قیمت به ‌آن‌ها واکنش نشان داده است را پیدا کنند و از آن‌ها برای پیش‌بینی قیمت طلا کمک بگیرند.

نکته مهم دیگری که در ترید روزانه طلا باید به آن توجه داشت انتشار اخبار و گزارش‌های مهم اقتصادی است. با توجه به این‌که عواملی همانند تعیین نرخ بهره و تغییرات آن تأثیرات قابل توجهی بر روی قیمت طلا دارند، بنابراین دنبال کردن این اخبار و تحلیل آن‌ها می‌تواند به تریدرهای روزانه در طرح‌ریزی استراتژی معاملاتی مناسب بسیار کمک کند.

علت استفاده از استراتژی ترید روزانه

علت اصلی استفاده از ترید روزانه در بازارهای مالی بهره‌بردن از نوسانات در بازه‌های زمانی کوتاه است. قیمت دارایی و سهام در بازارهای مالی همواره در حال تغییر است. این تغییرات قیمت دارایی در بازارهای مختلف، فرصت‌های زیادی را در اختیار تریدرها قرار می‌‌دهد تا با تحلیل و پیش‌بینی قیمت بتوانند از این بازار کسب سود کنند. بنابراین هراندازه تایم‌فریم در ترید روزانه کوچک‌تر باشد، تریدر می‌تواند از فرصت‌های نوسانی بیشتری استفاده کند و تعداد بیشتری معامله انجام دهد.البته توجه به این نکته ضروری است که ترید در تایم‌فریم‌های کوتاه‌تر با ریسک بیشتری همراه است و تریدر برای استفاده از این تایم‌فریم‌های کوتاه باید از تجربه و مهارت کافی برخوردار باشد. بنابراین تریدر با استفاده از استراتژی ترید روزانه می‌تواند در یک روز چندین معامله را انجام دهد و از فرصت‌های موجود در بازار استفاده بیشتری کند.

لیست لپ تاپ های مناسب برای ترید و معاملات در بازار های مالی

استراتژی ترید روزانه ارز دیجیتال

بازار ارزهای دیجیتال به‌دلیل داشتن نوسانات بالا در طول روز یکی از سودآورترین بازارها برای ترید روزانه است. در ترید روزانه معامله‌گر سعی دارد از نوسانات کوچک بازار در بازه‌های زمانی کوتاه‌تر نیز استفاده کند. هنگامی که معامله‌گرها رمزارزی را برای ترید روزانه انتخاب می‌کنند، همواره به میزان نوسانات قیمت آن توجه می‌کنند. هراندازه نوسانات قیمت ارز دیجیتال بیشتر باشد به معنی این است که ارز دیجیتال مربوطه می‌تواند سود بیشتری در ترید روزانه به معامله‌گر بدهد.

البته استفاده از فرصت‌هایی که نوسانات قیمت ارزهای دیجیتال در اختیار معامله‌گرها قرار می‌دهد تنها در زمانی برای معامله‌گر سودآور است که وی بتواند تحلیل درستی از روند قیمت رمزارز مربوطه در بازه زمانی موردنظر داشته باشد. لازم به ذکر است نوسانات زیادی که برخی از رمزارزها دارند از طرفی دیگر باعث می‌شود تا تحلیل آن‌ها سخت‌تر و پیچیده‌تر شود. بنابراین تریدرها در استفاده از استراتژی ترید روزانه برای ارزهای دیجیتال علاوه بر استفاده از مدیریت ریسک در معاملات باید به رمزارز انتخابی برای ترید نیز توجه کافی داشته باشند.

انواع استراتژی ترید روزانه

برای ترید روزانه ارز دیجیتال نیز استراتژی‌های مختلفی وجود دارد. برخی از این استراتژی‌ها بر روی تعداد معاملات در بازه‌های زمانی تمرکز دارند و برخی دیگر با به‌کارگیری الگوها و اندیکاتورهای خاصی در تحلیل تکنیکال، استراتژی خاصی را ایجاد می‌کنند و در برخی دیگر از استراتژی‌های موجود در ترید روزانه، معاملات بر اساس تاثیر اخبار و گزارشات اقتصادی مهم انجام می‌شوند. هرکدام از این عوامل می‌تواند باعث شکل‌گیری استراتژی ویژه‌ای شود که در نهایت به تریدر در معاملات خود کمک می‌کند.

لیست لپ تاپ های مناسب برای ترید و معاملات در بازار های مالی

استراتژی اسکالپینگ در ترید روزانه

در اسکالپینگ تریدر تعداد زیادی معامله را در ترید روزانه انجام می‌دهد. در این روش تریدر به‌دنبال سودهای زیاد نیست و تنها می‌خواهد در مجموع معاملات سود‌آوری را داشته باشد. ممکن است برخی از این معاملات که در بازه‌های زمانی کوتاهی انجام می‌شوند زیان‌ده باشند. اما موضوع مهم در استراتژی اسکالپینگ این است که تریدر بتواند با مدیریت مناسب ریسک و سرمایه در مجموع برآیند مثبتی از معاملات خود به‌دست آورد.

استراتژی‌های ترید روزانه با کمک ابزارهای تکنیکال

تمامی ابزارهایی که در تحلیل تکنیکال وجود دارند را می‌توان در ترید روزانه استفاده کرد. برای انتخاب بهترین استراتژی ترید باید با توجه به اهداف و توانایی‌های خود ابزارهای مختلفی را امتحان کنیم. در استراتژی ترید روزانه نیز با توجه به دارایی یا سهام مربوطه می‌توانیم رفتار گذشته نمودار را در تایم‌فریم‌های مختلف بررسی کنیم. سپس با توجه به واکنش قیمت در الگوهای قیمتی می‌توانیم رفتار آینده قیمت را در ترید روزانه پیش‌بینی کنیم. این ابزارها را می‌توانیم به دو بخش کلی تقسیم کنیم.

  • الگوهای هندسی: الگوها و شکل‌های هندسی که قیمت در نمودار ایجاد می‌کند، می‌تواند به‌عنوان ابزاری برای تحلیل قیمت در ترید روزانه استفاده شود. تریدر با بهره‌گیری از انواع الگوهای موجود در تحلیل تکنیکال می‌تواند استراتژی مناسبی را برای خود ایجاد کند. الگوهای مثلث، پرچم، کنج‌های صعودی و نزولی از الگوهای قیمتی محبوب در تحلیل تکنیکال هستند.
  • اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال: اندیکاتورها در واقع با استفاده از محاسبات ریاضی که بر روی قیمت گذشته و حال حاضر انجام می‌دهند می‌توانند تریدرها را در پیش‌بینی قیمت آینده کمک کنند. میانگین متحرک‌ها و باند بولینگر از اندیکاتورهای مطرح در تحلیل تکنیکال هستند.

لیست لپ تاپ های مناسب برای ترید و معاملات در بازار های مالی

استراتژی ترید با اخبار

اخبار و آمار مهم اقتصادی همواره بر روی قیمت دارایی‌ها و سهام در بازارهای مالی تأثیرگذار هستند. شاخص‌های مهمی همانند «داو جونز» (Dow Jones) که نماینده ارزش سهام مجموعه‌ای از شرکت‌های بزرگ هستند، تحت تأثیر انتشار اخبار و آمار اقتصادی مهم قرار می‌گیرند و به آن‌ها واکنش نشان می‌دهند. در این میان تریدرهایی با استفاده از تأثیری که این اخبار بر روی قیمت برخی از دارایی‌ها یا سهام‌ها دارند، اقدام به باز کردن پوزیشن معاملاتی می‌کنند. البته لازم به ذکر است ترید با اخبار نیاز به تجربه و مهارت بالایی دارد و تنها برخی از افراد می‌توانند از آن به درستی استفاده کنند.

تأثیر اخبار و گزارش‌های اقتصادی در ترید روزانه

نکته مهمی که در ترید روزانه وجود دارد نوسانات شدید بازار در هنگام انتشار اخبار و گزارش‌های مهم اقتصادی است. هراندازه تایم‌فریم‌های انتخابی در تریدر روزانه کوچکتر باشد، میزان نوسانات قیمت نیز شدیدتر خواهد بود. قیمت در بازارهای مختلف با توجه به نوع دارایی در زمان پخش اخبار مهم اقتصادی دچار تغییراتی سریع می‌شود.

برای مثال اخباری که از جلسات مهم بانک‌ مرکزی امریکا یا کشورهای‌ دیگر منتشر می‌شود، می‌تواند در میزان ارزش ارز کشور مربوطه در برابر ارز کشورهای دیگر در بازار فارکس تأثیرگذار باشد. این نوسانات قیمتی معمولا در بازه‌های زمانی کوتاهی روی می‌دهد و باعث افزایش ریسک در معاملات می‌شود. بنابراین اکثر تریدرهای روزانه با توجه به تأثیری که این اخبار در روند قیمتی بازارهای مالی دارند، سعی می‌کنند در زمان انتشار این اخبار از باز کردن پوزیشن‌های معاملاتی در تایم‌فریم‌های کوتاه خودداری کنند.

ترید روزانه مناسب چه افرادی است ؟

ترید روزانه به‌طور کلی و ترید روزانه ارزهای دیجیتال به‌طور خاص نیاز به مهارت بالایی در معاملات دارد. تریدرهایی که به‌تازگی با بازارهای مالی آشنا شده‌اند، در ابتدا بهتر است در تایم‌فریم‌های بالاتری شروع به معاملات کنند و در نهایت پس از این‌که تجربه کافی برای ترید روزانه کسب کردند، با مدیریت ریسک و سرمایه اقدام به ترید روزانه کنند.

لیست لپ تاپ های مناسب برای ترید و معاملات در بازار های مالی

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا