10 استراتژی تجاری SEO در سال 2022

10-seo-business-strategies-in-2022

10 استراتژی تجاری SEO در سال 2022

سرمایه‌گذاری در SEO برای تضمین موفقیت و عملکرد کلی برند شما در سال 2022 اهمیت دارد. این مسئله یک اولویت بسیار اساسی محسوب می‌شود. بهبود بخشیدن SEO به دیده شدن وبسایت شما در موتورهای جستجو کمک می‌کند. با این روش مخاطبان و مشتریان بالقوه می‌توانند وبسایت شما را آسان‌تر پیدا کنند.

دسترسی‌پذیری وبسایت

تعداد افرادی که به اینترنت دسترسی دارند، به طور روزمره در حال افزایش است. پیش‌بینی شده که تا سال 2025، حدود 73 درصد از کاربران از طریق موبایل به اینترنت دسترسی خواهند داشت. به همین خاطر باید دسترسی‌پذیری وبسایت خود را برای افراد دارای معلولیت نیز بهبود ببخشید. در تصویر پایین می‌توانید تعداد کاربران اینترنت موبایل را در ایالات متحده از سال 2016 تا 2026 مشاهده کنید:

اگر قابلیت دسترسی به اطلاعات، خدمات و کالاهای وبسایت خود را برای افراد ناتوان بهبود ببخشید، می‌توانید به رتبه‌های بالاتری دست پیدا کنید. این مسئله باعث بهتر شدن تجربه کاربری نیز خواهد شد. طراحان وب به اضافه کردن المان‌های غیرکیبوردی مانند دستورات صوتی، واقعیت مجازی و واقعیت افزوده ادامه خواهند داد. بنابراین اگر می‌خواهید به رتبه‌های بالاتری در گوگل برسید، باید به قابلیت دسترسی توجه داشته باشید. به منظور ارائه‌ی یک تجربه‌ی کاربری بهتر، ابتدا باید قابلیت دسترسی وبسایت خود را بهبود ببخشید.

برای بهبود بخشیدن قابلیت دسترسی می‌توانید کارهای زیادی را انجام دهید. شاید شرکت شما از قبل برخی استراتژی‌ها را انجام داده باشد اما تمرکز داشتن روی موارد زیر هم مفید است:

سازگاری با موبایل

سازگار بودن وبسایت‌ها با صفحات موبایل دیگر یک گزینه برای انتخاب نیست. امروزه این مسئله به یک نیاز تبدیل شده است. حدود 68 درصد از بازدید وبسایت‌ها را موبایل‌ها تشکیل داده‌اند. بهینه‌سازی وبسایت به منظور ارائه‌ی تجربه‌ای کارآمد بسیار اهمیت دارد. با این کار می‌توانید SEO خود را به طور کلی بهبود ببخشید.

بهینه‌سازی جستجوی صوتی

جستجوی صوتی در دنیای SEO یک موضوع جدید نیست. اگرچه ما با ظهور الکسا و سیری شاهد پیشرفت‌های متعددی در این زمینه بوده‌ایم. مطمئناً این تکنولوژی تا سال‌ها مفید واقع خواهد شد زیرا حدود 55 درصد از مردم قصد خرید اسپیکرهای هوشمند را تا سال 2022 دارند. جستجوی صوتی باعث بهتر شدن تجربه کاربر خواهد شد. به همین دلیل بهینه‌سازی جستجوی صوتی بسیار مهم شده است. معمولاً افرادی که از این قابلیت استفاده می‌کنند، جملات بلندی را بکار می‌برند. به همین خاطر رویکرد کلمه‌کلیدی شما برای سازگار شدن با بهینه‌سازی جستجوی صوتی در سال 2022 تغییر خواهد کرد.

تاثیر بیشتر هوش مصنوعی بر SEO

تعامل مردم با وبسایت شما به واسطه‌ی هوش مصنوعی در حال تغییر است. این بدان خاطر بوده که هوش مصنوعی به بازدیدکنندگان در جستجو کمک می‌کند. هوش مصنوعی در درازمدت می‌تواند به شما در بهبود عملکرد و محتوای سایت یاری رساند. به طور کل می‌توان گفت که هوش مصنوعی (AI) تاثیر قدرتمندتری بر رویکرد SEO شما در سال 2022 خواهد داشت.

متریال‌های بهتر و طولانی‌تر

برنامه نویسی طولانی‌تر و بهتر در سال 2022 خیلی مفید خواهد بود. شما به کمک یک محتوای بهینه و طولانی می‌توانید ترافیک بیشتری را بدست آورید. بنابراین برای جذب بازدیدکنندگان بیشتر باید آن‌ها را مشتاق نگه داشته و روی محتواهای طولانی‌تر تمرکز کنید. همیشه از بروز و جذاب بودن محتوای خود مطمئن شوید. این مسئله می‌تواند به شما کمک کند تا در صدر SERPها باقی بمانید.

قابلیت دسترسی

وبسایت شما باید انواع نیازهای مشتریان را در نظر داشته باشد. بازاریاب‌ها بر قابلیت استفاده وبسایت‌ها تاکید زیادی دارند. امروزه دسترسی به وبسایت‌ها برای افراد دارای مشکلات بینایی و شنوایی راحت‌تر شده است. انجام این کار به شما در کسب رتبه‌های بالا در نتایج جستجو کمک کرده و تاثیر مطلوبی بر شهرت برندتان خواهد داشت.

اصل EAT گوگل

گوگل بارها بر اهمیت کیفیت محتوا تاکید داشته است. اگر می‌پرسید که منظور گوگل از محتوای عالی چیست، یعنی باید مفهوم E-A-T را مد نظر داشته باشید. این اصل نشان‌دهنده تخصص، قدرت و اعتماد است. گوگل برای ارزیابی کیفیت محتوای شما از این عوامل استفاده می‌کند.

محتوای ویدیویی

آیا تا به حال از محتوای ویدیویی در استراتژی SEO خود استفاده کرده‌اید؟ سال 2022 بهترین زمان برای انجام این کار است. محبوبیت و سطح تعامل محتوای ویدیویی در سال‌های اخیر افزایش یافته است. برای دیده شدن محتوای ویدیویی خود باید کامپوننت‌های مختلف آن را کاملاً بهینه‌سازی کنید.

سرعت صفحه

زمان بارگذاری وبسایت خود را در موبایل و دسکتاپ بهبود ببخشید؛ در غیر اینصورت از رقبای خود عقب خواهید ماند. مطمئناً سرعت صفحه یکی از مهم‌ترین ترندهای SEO محسوب می‌شود، اما به تازگی اهمیت آن چندین برابر شده است. الگوریتم جدید گوگل، اهمیت زمان بارگذاری وبسایت را در رتبه‌بندی افزایش داده است. بنابراین داشتن یک وبسایت با بارگذاری سریع می‌تواند شانس قرارگیری شما در اولین صفحه نتایج جستجو را بالاتر ببرد.

گوگل می‌خواهد نتایج جستجو را در سریع‌ترین زمان ممکن به کاربر ارائه دهد. مطالعات اخیر نشان داده که یک نفر از هر 4 نفر، صفحه‌ای با بارگذاری بیش از 4 ثانیه را ترک خواهد کرد. نرخ پرش بالا به اعتبارتان آسیب بالایی وارد خواهد کرد و باعث شکست تجارت شما می‌شود. برای بهبود بخشیدن به سرعت صفحه خود ابتدا باید از عملکرد وبسایت مطلع باشید. برای شروع می‌توانید از PageSpeed Insights استفاده کنید.

بهینه‌سازی SERP برند

وقتی شخصی در اینترنت به دنبال شرکت شما می‌گردد، با SEO برند مواجه خواهد شد. مشتریان بالقوه اولین برداشت از تجارت شما را در چنین لحظه‌ای شکل خواهند داد. این موضوع روی نرخ تبدیل و CTR سایت شما نیز تاثیرگذار است. به همین خاطر بهینه‌سازی SERP برند برای پیشرفت در سال 2022 ضروری خواهد بود.

نتیجه‌گیری

SEO در حال تبدیل شدن به چیزی فراتر از تبلیغات و بازاریابی است. به همین خاطر پیروی کردن از استراتژی‌های آن برای کسب و کار شما ضروری خواهد بود. با دنبال کردن استراتژی‌های گفته شده می‌توانید رتبه‌ی وبسایت خود را در گوگل افزایش دهید.

خروج از نسخه موبایل